Na jar všetko ožíva. Príroda, módne kolekcie…a aj jazyk, ktorým oslovujeme mladšiu generáciu.
V aktuálnej jarnej kampani sa bratislavské nákupné centrum Eurovea rozhodlo využiť slang, ktorým mladí ľudia komunikujú na sociálnych sieťach i v reálnom živote. Jazyk Generácie Z obsahuje špecifické výrazy, ktoré doň prenikli z rôznych subkultúr a stali sa generačným mainstreamom.
Význam jazyka Gen Z uznalo aj vydavateľstvo Oxford University Press, ktoré každý rok vyhlasuje Slovo roka. Koncom roka 2023 sa ním stalo slovo RIZZ, jedno z typických slov Gen Z.
RIZZ sa dá preložiť ako charizma, šarm, či schopnosť očariť a funguje ako podstatné meno i sloveso. V poslovenčenej podobe „rizznúť“ ho využíva v kampani zameranej špeciálne na mladšiu generáciu a dopĺňa ho slovom „drip“, ktoré označuje štýl, či štýlové oblečenie.
„Rizznúť sa dá dripom“ tak môžeme preložiť ako „očariť sa dá štýlom“. Cieľom je častokrát ľudí spájať a prispievať k vzájomnému rešpektu. Aj preto v priestoroch nákupného centra Eurovea a na internete tieto výrazy vysvetľujú a vytvárajú tak most medzi generáciami, ktoré možno hovoria trochu iným jazykom, no spája ich záujem o aktuálne módne trendy.
Aké výrazy používa nákupné centrum vo vizuáloch, resp. aký je ich význam?
- Flexiť sa dá na promenáde – Predvádzať sa dá na promenáde
- Glowup sa dá každý deň – Rozkvitnúť do krásy sa dá každý deň
- Pochilluj si vo VIP kine Cinema City – Oddýchni si vo VIP kine Cinema City
- Go grl pozvi ho do kina – Choď do toho, pozvi ho do kina